Halkla İlişkilerin Temel İlkeleri

1. İki Yönlü İlişki kurmak

Halkla İlişkiler, reklamcılık ve propagandadan farklı olarak iki yönlü ilişkiyi gerekli kılar. Bir taraftan bilgili bir halkla ilişkiler kampanyası ile kamuoyuna lüzumlu ve yeterli bilgiler sunarak onun ilgi ve desteği kazanılırken, öte taraftan halkın işletmelerden beklentileri, istek ve tepkileri anlaşılmaya çalışılmalıdır.

2. Doğru informasyon Vermek

Halkla İlişkilerin her aşamasında dürüst hareket etmek, araştırma ve değerlendirmede, mesajların ve programların hazırlanmasında, plânların uygulanmasında dürüstlükten ayrılmamak başarı oranını arttırır. Kamuoyunun inanç ve desteğinin kazanılması halka doğru bilgi vermekle olasıdır. Halkla İlişkilerde yalnız gerçeğin yeri vardır, gerçek olan duyurulur ve tanıtılır.

3. İnandırıcılık

Sosyologlar, toplumlara iş yaptırmak için üç yol olduğundan söz ederler. Zor kullanmak, para harcamak ve inandırmak. Zor kullanmak, kullanılan sıkıntılığun ağırlığına gore, zaman içinde her türlü direnci kırabilecek bir yoldur. Ancak, kullanılan baskı ortadan kalktıktan sonra her şey eski haline dönüşeceğine gore, zora başvurmanın uzun vadede yararlı olacağını düşünmek mümkün değildir.

Para içinde aynı şey söylenebilir. Paranın açamayacağı kapı olmayacağı görüşü sadece para yettiği sürece doğru olabilir. Para bittiği vakit, yapmış oldurılan işler duracağı şeklinde, bozulan moral değerlerini tamir etmekte imkansızlaşacak kısaca ortaya çıkan zararlar önceki faydaları silip süpürecek kadar büyük olacaktır. Öyleyse uzun solukta en yararlı çare inandırma, ikna etme yoludur. İnandırıcılık ilkesi halkla ilişkilerin en zor çalışmasıdır. Başkalarını etkilemek, görüşlerini değişiklik yapmak büyük bir ikna yeteneği gerektirir. Büyük ve ünlü bir firmanın topluma ilettiği mesajların inandırıcılığı, tanınmamış bir firmanın mesajlarına göre her süre daha kuvvetlidür. Bir mesajın inandırıcı olması için verilen bilgi ile elde edilen sonucun birbirine uyması gerekir.

4. Sabırlı Çalışmak

Halkla ilişkiler devamlı olan ve sabırla çalışma isteyen bir eylemdir. Güven ve dostluk zaman içinde gerçekleşir. Dostluk; karşılıklı tanışma, yardımlaşma ve uzun süren bir arkadaşlık sonunda kazanılır. Sağlam dostluğun kazanılması iyi mi zamana bağlı ise, iyi bir Halkla İlişkilerin kurulabilmesi de vakit ve sabırlı çalışmaya bağlıdır.

Halkla İlişkiler plânlı ve programlı bir çalışmadır. Kamuoyunda etkinlik yaratmak kolay bir iş değildir. Önce geniş boyutlu araştırma gerektirir. Toplumun tutum ve davranışları, alışkanlık ve gelenekleri, nelerden hoşlanıp hoşlanmadığı öncelikle araştırılmalıdır. Bir başka anlatımla Halkla İlişkiler, neticeları uzun dönemde alınan bir çabadır ve sabırlı bir bekleyiş ister.

5. Yaygın mesuliyet

Halkla ilişkiler çalışması işletmede sadece Halkla ilişkiler kısmınün ya da işletmede görev alan bir iki Halkla ilişkiler Uzmanının yapacağı çalışma değildir. Genel bir tanımla Halkla İlişkiler, sorumluluğu işletmenin Genel Müdüründen tabanda çalışan işçisine kadar her insanın omuzundadır. Telefondaki santral memurundan, kapıdaki danışman ve bekçiye, veznedeki görevliden işçiye kadar tüm yönetici ve iş gören kesimi Halkla İlişkiler mevzusunda kendisini sorumlu hissetmelidir.

6. Açıklık

çağdaş işletmecilik anlayışı şeffaf yönetimi benimser. Bir benzetme yapmak gerekirse işletme camdan bir ev olmalıdır. Meydana getirilen işlerde şeffaflık çağıl işletmeciliğin uyması ihtiyaç duyulan prensiplerdendir. İşletmenin örgüt yapısı, ekonomik gücü, pazar alanları ve diğer çalışmaları olduğu şeklinde halka açıklanmalıdır.

7. Yineleme ve Süreklilik

Halkla İlişkilerde hedef kitleyi etkilemek ve iletilen mesajları kalıcı kılmak için tıpkı reklamcılıkta olduğu benzer biçimde yineleme yöntemini uygulamalıdır. Fakatç, hedef kitlenin iletilen bildiriı belleğine geçirmesi ve rahat basit unutmamasıdır. Yineleme aynı zamanda pedagojik bir yöntemdir. Kişiler yinelenen mesajları beyin merkezine yerleştirir ve minik simgeler kullandığında mesajı bilir.

8. Firma İmajı

şirket görüntüı, çeşitli kurumlar hakkında insanoğluın kafalarında oluşan düşünsel resimler anlamına gelir. Bu resimler dolaylı veya dolaysız idraklar ve deneyimler sonucunda oluşmaktadır. şu demek oluyor ki kişilerin müesseselar hakkında duydukları, görmüş oldukleri yahut direkt kurumla ilişki kurduklarında edindikleri kanının görüntüsü firma görüntüı olmaktadır.

Eğer bir şirket kamuoyunda güvenli, dürüst ve topluma yararlı hizmetler yaptığı izlenimini yaratmışsa, o firmanın kriz dönemlerinde toplum ve devleti yanında bulma ve kurtulma şansı çok yüksektir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Halk Nedir ? Anlamı ve Tanımı

Halkla İlişkiler